tisdag 31 januari 2017

Lettlopi-tröja



En del av garnerna i det förra inlägget har kommit så här långt i sitt nya liv som tröja. Tanken är att enligt samma princip som Tant Koftas och Dödergöks koftor uppifrån-och-ner göra en tajt tröja som kan få ersätta alla fula och tråkiga fleecetröjor som lager två under en vindtät jacka. Annars skulle jag nog inte vara så bekväm med denna tajta passform... Hittills har det gått åt ungefär ett och ett halvt nystan av vardera färg, plus ett halvt nystan av den mörka vinröda som jag visst bara hade ett nystan av. Nu är det dags att göra resåren nertill. Just nu retar jag mig lite på att ihoptagningarna för "tuttpåsarna" inte blev speciellt snygga. Jag tycker att de syns jättemycket men insåg när jag skulle fota dem att de liksom inte fastnar på bild. Så de kan möjligtvis passera. Hur som helst tänker jag inte repa. Möjligen sticka en tröja till. Inte repa. Och så upprepar jag mantrat "det kommer att ge sig med lite blockning". Jag återkommer till det när tröjan fått både bada och torka.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar