lördag 27 december 2014

Ökningarna under ärmhålet...?



Ja, då kan man äntligen få visa upp det här skönheterna som numera flyttat till sina nya hem hos mina svägerskor. Mönstret är från boken Välkommen till virkligheten av Annika Messing. Jag håller på att göra av med en påse med restgarner. Vi får se hur många små prinsessor det räcker till...

Den här skönheten har också fått ett nytt hem hos en god vän.





Men hur går det med koftan då? Jag har inte stickat riktigt så mycket som jag tänkt under julen, men jag är på god väg nu. Det går framåt i alla fall. Jag har tagit av för ärmarna och med ursäkt för lite dålig bild (den gröna fåtöljen har inte riktigt samma hållning som jag, men det får duga) så ser det ut såhär:




Det är vänster framstycke ja. Men nu har jag fastnat. Är det någon därute som har lust att förklara hur jag ska få till det med att lägga upp mina maskor under ärmhålet? Jag fattar inte. Det här är jag helt novis på. Jag har försökt kolla lite på nätet och i böcker men hittar inget bra. Någon som orkar förklara?

2 kommentarer:

  1. Jag brukar öka med öglor.
    http://m.youtube.com/watch?v=ojOU7Bco4dM
    http://www.garnstudio.com/lang/se/video.php?id=10&sort=2&thumbnails=on

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för hjälpen! Det var ju enkelt, men allt är svårt när man inte kan, haha.

    SvaraRadera